Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vrouw is allergisch aan schimmelkaas. Welke kaas neem ik het beste als alternatief?

Het gaat dan vooral om kazen die gebruikt worden in gerechten...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

gewoon de kaas waar ze niet allergisch voor is proberen. Ik zou beginnen met zachte geitenkaas
anneliez
4 jaar geleden
Vermoedelijk gaat het er dan om dat het pittige kaas is. Als alternatief kun je dan bijvoorbeeld oude kaas zoals Old Amsterdam kiezen.

Maar er zijn ook kazen die door kruiden en/of specerijen pittig geworden zijn, zoals sambalkaas of kruidnagelkaas. Het hangt er nogal vanaf voor wat voor soort gerecht je het nodig hebt wat je dan het best kunt nemen. En het maakt uiteraard ook uit wat jouw echtgenote lekkerder vindt.
Amadea
4 jaar geleden
Allerlei kazen uitproberen kan, VEGAN kaas zou een goede vervanger zijn.

Zelf maken kan ook. Op basis van cashewnoten en edelgistvlokken en een snufje zout - zie bron.
Met alleen edelgistvlokken is Parmezanse kaas te vervangen.

Bron
*Strooi een paar eetlepels edelgistvlokken in plaats van Parmezaanse kaas over de pasta.
*Door twee eetlepels edelgistvlokken met twee eetlepels ongebrande cashewnoten en een snufje zout te vermalen in de keukenmachine. Dit kun je vervolgens verdelen over een ovengerecht en op het einde eventueel nog een paar minuten laten gratineren. Geeft een heerlijke smaak aan het gerecht.
*Aan het eind over de pizza te strooien.
*Door de kaas in de risotto te vervangen voor een paar eetlepels edelgistvlokken.
*Door een vegan kaassaus te maken

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing