Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is griesmeelbloem en waar kan ik het kopen?

Ik heb tijd teveel en heb besloten eens te gaan proberen mijn eigen pasta te maken.
Ik heb meerdere recepten gevonden en bijna overal staat als een van de ingredienten: Griesmeelbloem.
Is dat gewoon griesmeel of is dat wat anders en mocht het wat anders zijn, waar kan ik dat kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Italianen gebruiken griemeelbloem (grano duro) om pasta van te maken. Helaas is dit in Nederland niet zo makkelijk te krijgen. Je kunt pasta ook met gewone bloem maken. Dit is wel minder lekker dan met grano duro, maar desondanks is de verse pasta veel lekkerder dan de gedroogde uit de supermarkt.

Hierbij ook een link met een recept met gewone bloem
http://www.italie.nl/Pasta+maken/3361/default.html

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is gewoon griesmeel, maar dan heel fijn (zoals bloem) gemalen. In sommige supermarkten kun je het vinden, anders bij de bakker of natuurwinkels.

Toegevoegd na 1 minuut:
Is trouwens erg lekker om pasta van te maken, bovendien ook lichter dan tarwebloem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Griesmeel is gewoon gemalen tarwe maar dan groffer gemalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah , c1000, en de jumbo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding