Hoe kan je een gezonde maaltijd bereiden zonder dat je goed kan koken?
Als ik achter de pannen sta gaat het goed mis. Ja echt niet overdreven. Goed. Mis.
Vaak brandalarm wat afgaat omdat het eten verbrandt. Ik kan niet omgaan met die pan vol eten en het fornuis. Ondanks vele pogingen (die mislukten) toch geprobeerd een kerst gerechtje te maken bij mijn schoonouders. Het resultaat: geen voorgerecht, brandalarm, keuken blauw van de rook en brandweer op de stoep (buren hadden die gebeld).
Ik ben geen keukenprinses maar ook geen smulpaap. Wel vind ik het belangrijk dat ik gezond eet zodat ik goed kan functioneren op het werk. Ik werk 50 uur per week. Daar ligt mijn talent en goal. Dat ik geen lekkerbek ben resulteert in het volgende: ik geniet meer van de goede gesprekken tijdens het eten dan het eten an sich. Wat mij betreft geniet ik dan net zoveel van een bitterbal dan van een tournedos of bouillabaisse. Enig idee hoe ik rltoch iedere dag die warme (of lauwe of koude met warm weer) hap vol essentiële vitaminen en bouwstoffen naar binnen krijg? Tijd om te leren koken heb ik niet. 50 uur per week werken vergt veel energie. In weekenden vaak druk met (kinder)verjaardagen en (kinder)cadeautjes kopen. Wie kan mij helpen?
Een appeltje en verse salade , komt allemaal goed :)
Je zegt dat het brandalarm vaak afgaat. Wat was je ondertussen aan het doen ?
Was je niet bij de pannen, dan ?
Voor het naar binnenkrijgen van alles wat je nodig hebt om gezond te blijven zonder die warme hap zelf te koken zijn er genoeg alternatieven (ik bedoel geen voedingssupplementen). Appeltje, banaantje, pruimen, sinaasappelen, mandarijntje en vergeet niet om met kleine beetjes vaak water te drinken.
Lees de tot nog toe drie prima antwoorden als basishulp.
Laat jouw omgeving (inclusief jezelf) genieten van jouw talenten en laat de kooktalenten over aan degenen die nog niet snappen dat een ander het water aan kan laten branden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.