Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou je ook éénpersoons spekkoekjes kunen maken in een muffinvorm? Zie toelichting a.u.b.

Ik heb het goede recept, maar ik wil de spekkoek graag voor kleinere eters maken. De muffinvorm (siliconen) lijkt me daar perfect voor, maar loopt iets taps toe. Zou de spekkoek dan niet te droog worden?
Antwoorden graag, meedenkers heel welkom!

Toegevoegd na 2 dagen:
Bril
Precies, ik wil er niet één per persoon als dessert geven, maar lieve kleine cadeautjes, bv als Sinterklaascadeautje….Of in plaats van een bloemetje. En waarom zou het zo verschrikkelijk veel meer werk zijn dan één of twee grote? Ik neem aan dat de gaartijd per laagje hetzelfde is…

Maat bedankt voor het meedenken, nog meer ideeën zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het kan wel.
Maar het probleem is niet dat het te droog zou worden, maar dat het heel veel werk is om op dit manier spekkoek te maken. Bovendien is een stuk spekkoek ter grootte van een muffin nog steeds veel te groot voor 1 persoon.
Veel handiger is het om gewoon een grote te maken en die in kleine stukjes / reepjes te snijden.

Toegevoegd na 6 dagen:
Wat je ook kunt doen is een grote maken en dan met een (scherpe) koekjesuitsteker de vorm uitsteken die je wilt hebben. Dat lijkt mij de strakste oplossing.
Ontzettend leuk idee trouwens om ze zo als cadeautje weg te geven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat zou je idd kunnen doen, hoewel het een tijdrovend klusje is.
de spekkoek muffinvormpjes kun je toch ook halveren als je ze aanbiedt een je gasten.
Het is een vrij machtig 'dessert' zeg maar, het gaat er niet om of je een zo groot moglijk stuk spekkoek eet. Normaal is dat je een schuin reepje eet van een centimeter of aderhalf oid
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing