Is het raadzaam om bruine bonen op te warmen in de magnetron?
Gaat om een overgebleven maaltijd waar bruine bonen in zitten. Kan het kwaad deze opnieuw op te warmen in de magnetron of liever toch in een pan?
Waarom denk je dat het bij bruine bonen niet zou kunnen ?
Ach, het kan ook in een koekenpan of in een kook- of steelpan ... kan allemaal, maar de mogelijkheid van magnetron is bij mij altijd nr 1 in het algemeen. Als je een grote hoeveelheid hebt voor meer dan 2 personen dus, kun je het in een [glazen] schaaltje + deksel in de magnetron opwarmen, maar het duurt iets langer . Voor 1 persoon doe ik het altijd op een diep bord, het probleem daarbij is dat het bonen zijn en ook die zijn zonder meer op te warmen... echter iets te lang en te hoge temperatuur en ze ONTPLOFFEN! ... dat is dus meteen het probleem. Ik zet een bord met alleen de bonen om op te warmen op hoog [180*] voor 2 minuten, doe ik het langer dan heb je vuurwerk in de magnetron en mag je gaan soppen! Blijf erbij - bij de magnetron dan kun je het 'ploppen' meteen stoppen .. ik was er bij voordat nr 3 de lucht in ging ;-))
- bij pan , is ook een kwestie van minuten en ik doe het liever in een koekenpan/wok dan in een steel/kookpan en indien te lang : pap >> bonensoep .. is ook lekker trouwens ..grijns... Antwoord: Raadzaam is als je er maar bij blijft
Pan of magnetron kan allebei .. niet opletten resulteert in of bruinebonen -pap/soep of ontplofte exemplaren die je eigenlijk ook niet wilt. Succes er mee!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.