Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dit (almendrina) en wat kan ik er meer?

Ik heb dit gekregen van een kennis. Het is vgm een soort amandelpasta maar alles is in het spaans dus ik kan het niet lezen. Weet iemand wat dit precies is en wat ik er meer kan doen? wat voor gerechten kan ik er mee maken, (liefst bakrecepten).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als het door Google vertaald wordt maakt die er amandelroom van, en de foto's die bij de recepten - vooral als ingrediënt van gebak - staan laten een dik vloeibare saus zien.

Het is dus niet smeerbaar, en kan niet als broodbeleg dienen. Maar je gebruikt het als zeg maar veganistische variant van room. Behalve in gebak en desserts kan het ook in soep. Bijvoorbeeld in pompoensoep smaakt het heerlijk.

Toegevoegd na 18 minuten:
En dankzij de link die Freek bij de vraag gaf kan ik de volgende informatie toevoegen:

Almendrina wordt het meest gebruikt om voedzame amandelmelk mee te maken. Meng één of twee soeplepels ervan met tien eetlepels warm of koud water. Je kunt er ook (instant) koffie, thee, of mout aan toevoegen.

Vanwege de romige textuur kan je Almendrina ook rechtstreeks uit het blik gebruiken bij het maken van cakes, roomijs, puddingen, vla, enz.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is amandelpasta (dus pasta gemaakt van amandelen). Deze kun je op een broodje smeren of rijstwafel. Je kan het in een ontbijtsmoothie doen. Het wordt gezien door vele als gezond.
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing