vriend van me lust geen groente, wat kan hij doen om toch die vitamines binnen te krijgen ?
of als er suggesties zijn hoe hij toch groentes kan eten ofzo, wat hij misschien wel lekker vind. in iedergeval hoe hij die vitamines binnen krijgt ?
Ik ken geen groente waar geen dierlijke variant wat betreft vitamines/mineralen voor is.
Hooguit vitamine c, maar dat kan je uit fruit halen.
Hoewel je voor vit c darmen kan eten (oudere Aboriginals doen dat nog), zal dat voor de meesten geen opties zijn.
Kan je wat noemen? (de combi vlees/groente heeft mijn voorkeur, maar hier wordt gesteld dat het niet kan zonder en dat klopt niet)
Echter hebben gezonde darmen geen vezels nodig.
Vezels zitten ook in granen. (om bij de vraag te blijven)
Vul (bijna) elke vitamine in en je zal niet gezond oud worden.
Dat geldt ook voor (alle) mineralen. (tussen haakjes omdat er een uitzondering kan zijn die ik niet ken)
Er zullen altijd wel een paar dingen blijven die hij niet lust, maar dat is niet zo'n bezwaar. Zolang er maar minstens tien groentes zijn die hij wel lust om uit te kiezen.
We hebben het hier echter of totale groepen.
Dus groente, granen of vlees.
Vegetarisch is te doen, dus je kan zonder vlees.
Zonder dierlijk vet (dus veganistisch) vanaf hele jongen leeftijd zal je niet gezond oud worden. Voor zover ik weet zijn er geen gevallen bekend. (en ik heb behoorlijk wat discussies hierover gevolgd)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.