Hoe kun je zorgen dat je vlees beter "blijft plakken" ?
Regelmatig - elke zondag eigenlijk - maak ik zelf gebraad van alle mogelijke soorten vlees die zich daarvoor lenen. Soms aan één stuk, maar regelmatig ook mooie rollades . Tegenwoordig echter, eet ik die niet meer in zijn geheel in één maaltijd op, maar ongeveer de helft blijft over en gaat in plakjes in de vleeswarenbak, zodat we er de hele week op brood nog van kunnen genieten.
Van stukken filet en hammen kun je prachtige plakjes snijden, evenals van gehaktbroden. Maar van rollades, die natuurlijk uit kleinere stukken en lappen vlees bestaan, krijg je alleen maar slecht passende "puzzeltjes" die je niet mooi op je brood krijgt.
Zijn ze niet minder lekker om, maar nu vraag ik me toch af : is er een niet trucje / middeltje dat er voor zorgt dat je zelfgemaakte rollades één "geheel" blijven en niet in de verschillende gerolde lagen uit elkaar vallen ?
En ach,. vegetariër of niet, je geeft je katten toch ook geen tofu ? ;-) (ik heb me altijd een beetje afgevraagd hoe vegetariër zijn en "vleeseters houden" zich met elkaar verhouden, vooral als "geen dieren gebruiken voor eigen genot" - waar het houden van huisdieren eigenlijk strikt bezien ook onder valt - de reden voor het vegetarisme is. Maar dat terzijde).
Ik de keus geen vlees te eten, maar evenzogoed ziet de slager me graag komen.
Het meeste kattenvoer is beter geschikt voor konijnen, zo vol met granen zit het, en ik probeer mijn katten veel vers voer te geven.
Wel kies ik voor biologisch vlees, of voor afvalvlees, zoals gemalen kipkarkas, kippenhartjes en maagjes, eendagskuikens.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.