Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je kaasfondue over datum nog eten?

Niet dat ik het doe hoor, heb al nieuwe pakjes gehaald, maar had nog 2 pakjes liggen die tot juni 2014 houdbaar waren en vroeg het me gewoon af.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ja hoor, dat is gewoon droog spul neem ik aan. Hooguit dat de smaak iets achteruit is gegaan
anneliez
10 jaar geleden
Zolang de pakjes met de kaas niet bol staan, kun je proberen hoe de smaak en toestand is , is dat goed, dan kun je het nog wel eten, het word toch eerst goed doorgewarmd dus bacterien zullen dood zijn .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben ik nu blond? Hoe kan kaasfondue over datum zijn? Kaasfondue is kaas + wijn + knoflook. Het kan natuurlijk dat je kaas of je knoflook schimmelt, of dat de wijn al zo lang open staat dat deze azijn geworden is. Advies: knoflook en azijn vervangen. Van de kaas de schimmel ruim wegsnijden, de rest is nog goed bruikbaar.
Als jij iemand bent die denkt dat een pakje kaasfondue lekkerder is, dan moet je even kijken naar de ingrediëntenlijst. Vermoedelijk zit er niets in dat kan bederven. Hij zal alleen misschien minder lekker zijn dan verwacht, dus ik zou het niet tijdens etentje met vrienden serveren. Maar ja, dat zou je toch al niet doen, wie nodigt zijn vrienden nu uit voor eten uit een pakje, dat zou net zo zijn als uitnodigen voor californiasoep uit een zakje. Advies: sla er eens je kookboek op na. Kaasfondue is niet moeilijk en niet veel werk, in een kwartiertje moet je het wel op tafel kunnen zetten. Mocht je niet van al die vreemde kazen houden, met gewone Edammer gaat het net zo goed. Ik gooi er vaak voor de smaak wat uitgebakken spekblokjes en champignonschijfjes bij. Niet de echte originele Zwitserse, maar wel heel erg lekker!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing