Wat kan ik eten als ik koolhydraten wil vermijden?
Ik wil graag kilo's afvallen en heb gehoord dat ik dus geen brood kan eten omdat er veel koolhydraten in zitten. Ik weet niet beter dan met brood te ontbijten en te lunchen. Wat kan in de ochtend en middag brood vervangen?
BVD
En wat denk je van groente en zilverliesrijst? Dat bevat ook koolhydraten.
Koolhydraten geven je snelle energie voor te sporten
-Koolhydraten stimuleren (via insuline) de opslag van vet. Koolhydraten die je eet, worden opgeslagen als vet -vet dat je eet, wordt verbrand. Je kunt dus afvallen, zonder minder calorieen te eten, omdat je verbruik stijgt.
-Koolhydraten verzadigen niet, of veroorzaken juist meer honger. 550 calorieen roereoi zorgt ervoor dat je de hele dag geen honger hebt; 500 calorieen koolhydraten zorgen ervoor dat je een uurtje later weer wil eten.
Volgens jouw redenering zou ik harstikke dik moeten zijn.
Atkins adviseert zelf bij zijn koolhydraatarme-dieet voedingssupplementen te slikken. Heb je bij vezelrijke, gezonde voeding niet nodig.
dat is een bekende mantra, die voordehandliggend klinkt -maar die fysiologisch niet klopt. Ik verwijs je graag naar het doortimmerde boek van Gary Taubes, Good calories, Bad calories: Niet alleen je inname, maar ook je verbruik van calorieën kan veranderen, onder invloed van hormonen.
Los daarvam hebben juist eiwitten een sterk verzadigend effect bij de meeste mensen, en koolhydraten niet. Je eet dus minder, en hebt minder honger. Mbt Atkins en supplementen: Bron? Dit klinkt mij namelijk vooral als een verkooptruuk, in de hand gewerkt door het feit dat mensen bang lijken te zijn om vlees en ei te eten (boordevol vitamines en mineralen). Verder: De meeste Atkins/lowcarb varianten staan je toe om groene groentes te eten (en vaak ook fruit).
Variatie is gezond.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.