Wie herkent deze groente, gebruikt in couscous?
Deze couscous was zo lekker dat ik hem graag een keer zelf zou willen maken. Het probleem is dat ik niet weet wat het omcirkelde ingrediënt zou kunnen zijn.
Het had niet een heel uitgesproken smaak, maar was ook niet totaal smakeloos. Als ik me de smaak voor de geest probeer te halen (maar het kan zijn dat die niet accuraat is omdat het al weer een tijdje terug is) valt de smaak nog het meest te vergelijken met bloemkool.
Mijn ouders dachten dat het wel aardappel zou kunnen zijn, maar aardappelen hebben een heel andere structuur. Ze zijn meliger. Zelf heb ik nog gedacht aan een pomelo, maar die vallen dan weer heel snel uit elkaar en dat deed deze niet. Bovendien smaken pomelo's toch ook anders. Ik heb nog geprobeerd het te achterhalen door naar andere couscousrecepten te kijken, maar geen bevredigend resultaat. Ik heb wel een vermoeden dat het een soort pompoen is, maar dat weet ik helemaal niet zeker.
Wie kan mij vertellen wat het is? Alvast duizend maal dank!
Toegevoegd na 21 minuten:
Edit: ik wilde een foto toevoegen, maar dat is niet gelukt. De groente is donkergeel van kleur en doorgesneden lijkt de structuur toch wel enigszins op die van een citrusvrucht. Ik ben er echter zo goed als zeker van dat het een groente is.
Toegevoegd na 1 uur:
Edit: ik heb de foto nu naar mupload.nl geüpload. Dit is de link: http://www.mupload.nl/img/8dzkxlinjbv.jpg
Dank je voor de tip, ik heb de link erbij gezet. Ik kende die site helemaal niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.