Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik maak, als ik weinig tijd heb, draadjesvlees van schouderkarbonade. Kan ik daar ook hamlappen voor gebruiken?

Ik braad/stoof/sudder het vlees zo'n twee uur; rundvlees wel 6-8 uur.
En hoe voorkom ik dat het vlees (welk vlees dan ook) aan de bovenkant uitdroogt? Onder vocht zetten helpt, maar wordt dan dan geen gekookt vlees? Ik neem ca. 1 kilo, en dan wordt water/bouillon toevoegen in mijn grootste pan wel heel veel vloeistof. Dan heb ik er weer een hele waterige jus bij. En als ik de saus-jus inkook, wordt het weer heel zout door de bouillon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

In principe kun je ieder vlees stoven ,voor het uitdroog probleem kruid je vlees zoals jij dat wilt of gebruik een lekkere boemboe
Even dichtschroeien en dan onder het vocht zetten ,als je vlees bijna klaar is deksel schuin op de pan en overtollige vocht laten verdampen
Dus gewoon naar wens kruiden en geen extra zout e.d. als het overtollige vocht verdampt is is je gerecht ook weer op smaak
Mosterd en wat rode wijn azijn of een scheutje port of rode wijn maken je vlees heerlijk zacht en je krijgt er een heerlijke jus van die ook nog eens een mooie volle kleur heeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt hamlappen en karbonades ook lekker lang laten sudderen. Het wordt dan boterzacht. Het heet dan geen draadjesvlees, want dat is alleen lang gesudderd rundvlees. Wel heel zachtjes, op een plaatje op je kleinste gas, (of laagste sudderstand van je elektrisch) en dan 2 of 3 uur.
Ik stoof het vaak 's avonds, dan is het de volgende dag snel opgewarmd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing