Ik maak, als ik weinig tijd heb, draadjesvlees van schouderkarbonade. Kan ik daar ook hamlappen voor gebruiken?
Ik braad/stoof/sudder het vlees zo'n twee uur; rundvlees wel 6-8 uur.
En hoe voorkom ik dat het vlees (welk vlees dan ook) aan de bovenkant uitdroogt? Onder vocht zetten helpt, maar wordt dan dan geen gekookt vlees? Ik neem ca. 1 kilo, en dan wordt water/bouillon toevoegen in mijn grootste pan wel heel veel vloeistof. Dan heb ik er weer een hele waterige jus bij. En als ik de saus-jus inkook, wordt het weer heel zout door de bouillon.
Op 7 ons vlees een pakje boter van 250 gram. Eerst aanbraden, dan alle lapjes in de pan overgieten met een 75 gram water. Als je bouillon gebruikt moet je het vlees veel minder zouten. Bij stoven de deksel op de pan houden en om het half uur even draaien, dan droogt het echt niet uit. Op zeer laag vuur houden.
Over gekookt vlees: dat kan alleen wanneer je er teveel water bij gooit. Water kookt het vlees en boter/vet braadt het.
Maximale tijd voor het stoven van rundvlees is 4 uur, anders wordt het droog.
Maar als ik schouderkarbonade lang bak/stoof, worden het wel degelijk draadjes. Hamlappen dus niet?
ik vond je reactie een antwoord, en wel het beste. Als je hem bij de antwoorden zet, dus weghaalt bij de reacties, dan kan ik hem als beste antwoord benoemen!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.