Welk meel kan ik gebruiken voor bananen brood?
Ik maak graag bananenrood dit hoort officieel met amandel meel en kan eventueel worden vervangen door tarwebloem maar dan is t niet meer gezond.
Ook heb ik een tarwe allergie dus mag ik dat niet.
Nu is de amandelmeel vaak op bij de reformzaak en nu vroeg ik me af of ik gewoon andere meelsoorten kan gebruiken zoals speltmeel of kokosmeel enz.
als je allergie hebt snap ik, maar verder?
Het bananenbrood was net zo lekker alleen veel droger dan ik gewend ben.
Dus in het vervolg sla ik ze in als ze er zijn ( de amandelmeel) Om op de vraag van Ritsuka terug te komen, Waarom is brood ongezond?
Omdat het tarwe van tegenwoordig sowieso niet meer is wat het was. Ten eerste is het zo dat de voedingswaarde van tarwe in de kiem en de zemel zit, maar die worden er juist uitgemalen en gezeefd. Het meellichaam van tarwe bestaat voor het grootste gedeelte uit gluten, en die blijven dus juist over. En als je dan weet dat er heel veel mensen zijn die een glutenintolerantie hebben en veel daarvan dit waarschijnlijk niet eens weten! Verder wordt tarwe ook nog eens vaak gekruist met andere gewassen omdat het dan veel sneller en goedkoper geoogst kan worden. Want dát is tenslotte de drijfveer voor heel veel voedselproducten: geld verdienen. Je kunt dit natuurlijk betwijfelen en dat is ieders recht maar, volgens W. Davis is het bewezen, via zijn onderzoek onder 2000 van zijn patiënten, dat heel veel klachten als allergieën, darmproblemen, eczeem, en overgewicht verdwenen door het schrappen van tarwe/granen uit hun dieet. De patiënten werden gezonder, kregen veel meer energie en vielen bovendien wel tot 10 kg in korte tijd af. Bovendien, beweert hij, zorgt tarwe voor het snel stijgen van de bloedsuikerspiegel, het ontstaan van auto-immuunziekten, en nog meer…waaronder astmatische klachten, jeukende ogen, menstruatiestoornissen, bloedarmoede, hoofdpijn, migraine en glutenintolerantie.
Want als je in plaats daarvan meer groente zou eten, dan is het logisch dat je afvalt, want dat bevat minder kcal.
Heb je een link naar het onderzoek?
Ik eet zelden brood omdat ik er gewoon erg veel last van heb.
Als ik wel brood eet is het speltbrood of glutenvrij geroosterd brood.
Omdat ik vrij gezond bezig ben met de rest van mijn voeding kom ik niets te,ort.
Ik drink elke dag groentesappen en ik maak dagelijks smoothies met verschillende noten en zaden erin zoals amandelen, chiazaad en lijnzaad en banaan en aardbei.
Maar ik eet ook regelmatig bijvoorbeeld een mango met lijnzaad als ontbijt.
Ik maak afentoe bananen brood of gezonde koekjes met amandel, spelt, boekweit, en andere melen behalve tarwebloem
Ook bak ik afentoe een glutenvrij brood of speltbrood.
Vezels genoeg dus
Maar tarwe brood zit ook bomvol suikers dus als je daarmee stopt en verder gaat met de manier zoals ik nu doe dan val je zoiezo af.
Ik twijfel ook niet aan je eetpatroon, ik was alleen nieuwsgierig naar het onderzoek.
Hoe het onderzoek gegaan is weet ik helaas niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.