Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn man heeft de net gebakken kwarktaart (met melk erin) een nacht buiten de koelkast laten afkoelen (buiten 20grdn). Wat is jullie ervaring ermee?

Melk moet toch iig binnen 2 uur weer in de koelkast? Mij lijkt het niet meer goed..wat zeggen jullie (behalve even proeven want mijn man heeft een sterke maag dus nergens last van maar mijn kinderen wel)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Lijkt me geen probleem, omdat het geen melk is maar kwark en die is al zuur.
Trouwens van zure melk wordt je ook niet ziek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal gezien is dat geen probleem.
Mocht je toch twijfelen vertrouw dan even op je zintuigen, als die taart echt niet meer goed is zul je dat direct ruiken.
Ranzige kwark heeft namelijk een geur waarvan je direct de neiging krijgt om over te geven. (enfin bij mij toch)
Nog een reden waarom die taart heel weinig kans heeft bedorven te zijn is het feit dat deze taart op een 180 graden (of het zal hem niet veel schelen) gebakken is geweest en dus flink is verhit geworden. Door deze verhitting zijn de eventuele aanwezige micro-organismen allemaal de nek omgedraaid geworden en het duurt een tijdje vooraleer er terug voldoende beestjes aanwezig zijn in je taart om deze te doen bederven, dus 1 nachtje zal je taart niet om zeep geholpen hebben.
Dus gewoon opeten dat ding en wees gerust, de kinderen zullen er geen last van hebben. (tenzij ze lactose-intolerant zijn natuurlijk)
Smakelijk (en bedankt om mij een idee aan de hand te doen voor mijn dessert morgen)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben wel benieuwd waar je dat "melk moet binnen de twee uur terug in de koelkast" vandaan hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing