Hoe kan ik de magnetron en grill samen gebruiken voor een kiprollade?
Ik wil de kiprollade van 500 gram aan een draaispit onder de grill bereiden. Daarbij wil ik de magnetron gebruiken, om zodoende de rollade van binnenuit te verwarmen/garen. Op die manier hoef ik minder lang te grillen, waardoor de buitenste laag van de rollade smeuïger blijft.
Wie heeft een goede werkwijze hiervoor? Welk magnetronvermogen? Welke temperatuur voor de grill? Hoe lang duurt het hele proces? Moet ik gedurende het hele proces de magnetron erbij gebruiken?
Helaas staat er voor de combi grill-magnetron niets beschreven en voorgeprogrammeerd. Daarom probeer ik het via Goeie Vraag, wellicht zijn er ervaren mensen die mijn vraag lezen.
Voor het hoelang moet je regelmatig eens even checken daar het afhangt van de dikte van je rollade.
Maar ik persoonlijk zou gaan voor een lekker gebakken rollade i.p.v. een snel gegaard stuk vlees dat heel waarschijnlijk gortdroog zal zijn.
Er gaat niets boven een lekker gebraden rollade en zo lang duurt dat ook weer niet. Voor een rollade van 500 gram zal dat ongeveer een 20 tot 30 minuten duren. Als je je rollade aanbraadt en dan in de oven zet is deze gaar tegen dat je aardappeltjes gaar zijn (als je van plan bent aardappels te koken tenminste).
Ook zal je rollade op deze manier niet alleen smakelijker zijn maar ook sappiger daar de magnetron de neiging heeft alles nogal droog te maken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.