Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe wordt je een goede kok?

recepten verbeteren, nog preciezer werken, logica begrijpen van bijvoorbeeld sauzen maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Oefenen. Veel oefenen.
bamibal
12 jaar geleden
Door te proeven en te combineren van smaken, te leren welke smaken bij elkaar passen en welke niet, toon lef hiermee, probeer je te onderscheiden van andere koks.
Kies de juiste opleiding waar je de basistechnieken leert en ga daarna zelf ontdekken en variëren, zodat je geen bestaande recepten meer nodig hebt.
Een goede kok wordt je door ervaring en je smaak te ontwikkelen en kritiek te vragen aan anderen, als je dat krijgt, doe er dan ook iets mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door in ieder geval de basis technieken onder de knie te krijgen.
Zoals snijtechnieken (met de juiste messen) spuitzak beheersing, product kennis.

In een pan roeren en proeven is niet zo moeilijk, Echter fatsoenlijk je gereedschap gebruiken, en smaak ontwikkelen, is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle voorgaanden hebben enigszins gelijk.
Waar het je ook niet mag aan ontbreken is passie voor het vak en de wil en karakter om het vol te houden, het is niet voor niets dat het beroep kok ingedeeld wordt bij de zware beroepen.
In mijn geval was er 7 jaar hotelschool voor nodig en daarna een 6-tal jaren werken bij gerenommeerde chefs in eerste klas restaurants en nog leer ik elke dag bij.
Ondertussen sta ik reeds meer dan 35 jaar in het vak en ik doe het nog steeds met hart en ziel.

Toegevoegd na 22 uur:
Ok om Antoni een lol te doen:
Bamibal, Crea en Frimu2 hebben enigszins gelijk.
en de rest van het antwoord is hetzelfde.

Nu goed? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing