Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil van A-ketjap, de normale, zoete, manis, of de ketjap die ik vandaag tegenkwam: Ook A-ketjap, maar dan Ketjap Kental?

Ook weet ik van de A-ketjap "asin", de zoute.
Ik heb gegoogled, maar word daar niet veel wijzer van. Op het etiket van de Kentel staat "pikante saus", maar als ik mijn A-verpakking ketjap Manis erbij haal, staat er: kentel no 1.
Ik kan weinig verschil ontdekken bij het proeven, maar misschien weet een andere kokki dit wel?
Bedankt voor het meeproeven en -denken!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Manis is zoet in het Indonesisch. Garam is zout en zuur is asam. O ja asin is ook zout.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Er zijn vele soorten ketjap;
Ketjap manis, de zoete
Ketjap sedang, de minder zoete
Ketjap asin, de zoute
Ketjap kental, = manis maar dan dikker, de smaak is hetzelfde, hij bedekt alleen het product meer omdat er minder water aan is toegevoegd.
Ketjap medja, = ook een stroperige sojasaus, maar zoeter dan de manis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kental is dik , stroperig , dus mogelijk wat ingedikt . En ik ben het met vorig Antw helemaal eens . Dus mogelijk wat dikker romiger qua structuur .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image