Hoe lang zijn krieken in jenever houdbaar?
In onze kelder staan nog een aantal bokalen met daarin krieken in jenever. Vroeger hebben mijn ouders dat zelf gedaan om die zo op te leggen in weck-bokalen. Ik heb al teruggevonden dat jenever onbeperkt houdbaar is, maar zou dit ook zo zijn voor de kriekjes in de jenever? Ze staan er al meer dan 20 jaar (1987).
Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb tot nu toe twee antwoorden die elkaar tegenspreken. Welk is nu het goede?
Toegevoegd na 1 dag:
En wat met pruimen, mirabellen, vlierbessen die er ook al even lang staan? Ook in de jenever.
Toegevoegd na 1 dag:
Is het antwoord op mijn vraag nergens terug te vinden (bronvermelding?), behalve alleen de ervaring die men heeft?
Zet maar eens wat krieken in water, je zal het bederf snel merken.
Als ik in je buurt zou wonen wil ik dadelijk komen proeven.
Heb intussen ook nog komkommers in zo'n potten gevonden (ik denk dat die gepekeld zijn, er liggen toch van die kleine bolletjes bij).
"de azijn is ook volledig rood" Hoe weet je dat het azijn is?
Die komkommers zitten heel waarschijnlijk in een zuur (azijnwater), met toevoeging van peperbolletjes, kunnen ook kappertjes zijn of beiden tegelijk.
Maak toch eens één pot open? (Ik vermoed dat het om heel wat bokalen gaat) Je hebt daar toch geen antwoord voor nodig.
Als er een link wordt gegeven dat een bewijs levert, bedorven of niet, zal je ze toch ook openmaken, minstens één.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.