Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn taartvulling dikker?

Ik heb een mix gemaakt van 250 gr. mascarpone, 200 ml. slagroom, 3 eidooiers en 75 gram suiker. Ik heb dit 5 a 10 min gemixt en de hele nacht in de koelkast laten staan. Hoe krijg ik dit geheel dikker? Het is heel erg waterig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Op laten stijven met gelatine? Weet echter niet of dit nog kan nadat het al wat opgesteven is. Maizena? Misschien eerst klein beetje gebruiken om te zien of het lukt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet niet het geheel mixen, maar alleen de slagroom stijf kloppen met de suiker. Ook mix je de eidooiers apart. Vervolgens spatel je de boel voorzichtig door elkaar.

Neem aan dat je mascarpone wilt maken, lekker hoor!!
paulus811
11 jaar geleden
Gebruik een laag lange vingers als bodem. Dan trekt het vocht in de lange vingers.
Je had de slagroom meteen al met klopfix stijf moeten maken, maar daar is het nu te laat voor.
Amadea
11 jaar geleden
Bloem laten inkoken, niet te veel!!! Of een eigeel inkoken. Je kan ook altijd gelatine toevoegen. Deze moet je wel eerst weken in koud water. Ik hoop dat dit nuttig was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zomaar alles door elkaar mixen zal niet het gewenste effect hebben.
Begin met het opkloppen van de eierdooiers met de suiker tot een luchtige massa (dit alleen al zal meer dan 10 minuten in beslag nemen)
Hieraan voeg je de losgeroerde mascarpone toe en daarna de niet volledig opgeklopte room er onder roeren. Tot slot kan je de eiwitten die je over hebt na het scheidden van de eieren opkloppen met een 50 gram suiker en deze eronder spatelen.
Enkele uren in de koelkast en dan lekker smullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing