Hoeveel vlees/vis koop je voor een BBQ met 35 man?
Ik heb beloofd een BBQ te organiseren voor 35 personen.
En nu zit ik een beetje met de hoeveelheid vlees/vis die ik moet aanschaffen.
Als ik zelf ga BBQ-en met mijn man heb ik meestal 4/5 stukjes vlees p.p. en nog iets van stokbrood en salade.
Ik zat voor die 35 man te denken aan:
Speklap
Kip spiesjes 2 soorten marinade
Shaslick (varken met spek)
Worstjes (lekkere worstjes niet die plastic voorgegaarde vieze dingen)
Filetlapjes
?Hamburgers? (Maar volgens mij vind eigenlijk niemand dat echt lekker, tenminste ik ken niemand die een hamburger van de BBQ echt lekker vind)
Vis heb ik eigenlijk nooit gekocht voor de BBQ, en ik weet niet welke soort goed gaat, die dus niet blijft plakken en niet uitelkaar valt. Die aluminium bakjes ben ik geen fan van, bakt niet goed en plakt ook. Maar een hoop mensen houden wel van vis, dus ik wou 2 soorten doen, maar welke?
En dan nog wat vega spul want er is 1 echte veganist bij.
Ik wilde ook wat stokbrood doen (lekker makkelijk voorgesneden kopen bij AH) Stuk of 6 denk ik. Voor fondue doe je een halve p.p. maar dit is maar een hapje
En een emmer salade van de Makro.
Wat ik vaak zie als mensen zo iets organiseren is dat ze veel te veel hebben en vervolgens word er een hele lading vlees weg gedonderd en dat vind ik echt heel erg zonde. Niet van het geld, maar omdat er wel een dier voor is doodgegaan.
Als ik van alles 35 stuks koop denk ik dat ik over hou.
Dan heb ik 315 stukken vlees/vis beetje veel denk ik.
35 x een kipshaslick (voorgekookte kip die je zelf om en om met stukken paprika en ui op een stokje prikt met kwastje met olie bedruipt op de bbq)
25 x een filetlapje (of een eigen gedraaide hamburger)
40 (of 50) x een lekker worstje.
Ik zou geen vis doen, dat maakt het ingewikkeld.
De veganist zou ik zelf om hulp vragen, liever dan het verkeerde kopen/ regelen en volledig de mist ingaan.
Heb je genoeg bbq's?? op tijd regelen, bij familie, buren.
Heb je genoeg stoelen/tafels?
Heb je een partytent voor het geval het gaat regenen, dan kan in ieder geval de bbq droog staan met het eten.
Heb je muziek? 1 stokbrood per 2 personen.(koop hele, vraag 2 mensen even brood te snijden, simpel = verser)
1 emmer salade van de Makro (die ken je al, daar heb jij goede ervaringen mee?)
zorg ook voor verse kropsla, zodat je op een bord eerst wat sla legt en dan een schep salade er op. Koop genoeg weggooi-bordjes en glazen of wilde je 35 borden gaan ronselen bij de buren?
Genoeg bestek/glazen/borden/schalen/servetjes etc.
bier/wijn/frisdrank/water/koffie/koffiekopjes/lepeltjes. Tip: als je gaat bbq, zet niet al het vlees direct op tafel, verdeel het in porties, niet iedereen hoeft meteen hetzelfde te krijgen en aan te vallen!!
Ik ben zelf Iemand die groot fan is van hamburger op de Bbq het liefst de eenvoudigste.
BBQ's gaan gehuurd worden. Heb je genoeg stoelen/tafels?
Word gehuurd. Heb je een partytent voor het geval het gaat regenen?
Word gehuurd. Heb je muziek?
Nee, er word een film presentatie gehouden en een lotto weekend miljonairs quiz met beamer en laptop :-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.