Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe smelt je een banaan?

Toen ik jong was, en in Limburg opgroeide maakte mijn oma altijd Hete Bliksem. Dit was mijn favoriete gerecht, en wilde ik weer maken voor mijn man, maar hij is allergisch voor appels. Ik wil het dus graag maken met banaan. Hiervoor leek het mij een goed idee om eerst de banaan te smelten. Ik heb hier nog geen ervaring mee, dus ik vroeg mij af of mensen ervaring hebben met het smelten van fruit. Bovendien, wat voor worst combineert goed met banaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De appels smelten ook niet in de hete bliksem, een kwestie van fijnstampen. Dat zou met bananen ook niet moeilijk moeten zijn. Peren zou ik net als de eerste reactie ook liever gebruiken, al is dat misschien een persoonlijke smaakvoorkeur.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je banaan in stukjes snij en door de hete aardappelen stampt dan smelt de banaan ,maar of het een succes is weet ik niet het lijkt dan meer op een baby hapje ,ik zou het met peren proberen dat is wel lekker ,en daar kan gewoon een speklapje of een balletje gehakt bij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het belangrijkste is dat de banaan warm is als je die door de aardappelen stampt (het is de W van wakker , stamppot eten), de banaan is van zichzelf zacht dus koken hoeft niet, lijkt me dan ook het makkelijkst als je ze Au-bain marie verwarmt en daarna door de aardappelen doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing