Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn zelfgemaakte belegde pizza op de gloeiendhete pizzasteen?

Ik maak zelf graag pizza's met een dunne bodem. Sinds kort heb ik een pizzasteen maar weet niet goed hoe ik de pizza met beleg en al op de pizzasteen krijg terwijl deze mooi blijft. Iemand trucs?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien lukt het met een groot vel bakpapier dat je groter maakt dan de hele pizza, zodat je de rand van het papier kunt vastpakken en via een platte snijplank waarop je de pizza hebt gemaakt/belegd, overschuift naar de steen en met papier en al laat bakken. Is hij klaar dan kan je hem via/met het papier er weer uit nemen.
Dit lijkt mij dan nog de beste optie.
Of; het deeg op de steen leggen en hem daarop beleggen. Zo hoef je men niet met vulling te transporteren, want dat is juist het lastige!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik een mengsel van half bloem en half griesmeel, bestrooi daar een "houten"plank en aanrecht mee.
Strooi ook voor het bakken een beetje op de hete pizzasteen.
Maak de pizza op een met het mengel bestoven aanrecht, je zult zien dat met dit mengsel het deeg los van de aanrecht blijft.
Schuif dit voorzichtig op de plank en breng dit over naar de pizza steen.
Na het bakken trek je de pizza met een vork, op een plank uit de oven.
Het bloem griesmeel mengsel kun je in een afgesloten bakje bewaren tot een volgende keer.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het handigst is een taatplaat te nemen.
Dat is een aluminium plaat, gewoon een rond metalen schijf. Die krijg je in een (banket) bakkerswinkel of keukenbenodigdheden winkel.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing