Kun je ook citroen creme maken zonder eieren / met makkelijk recept?
Ik wil graag een hele makkelijke taart maken, die er toch luxe uitziet.
Ik was daarom van plan om een gekochte cake door midden te snijden, een laag citroencrème ertussen te doen, andere laag erop, chocola eroverheen smelten en klaar.
Maar, ik kan geen recept voor citroencrème vinden dat snel en gemakkelijk klaar is. Ik vind wel recepten die vergelijkbaar zijn met gele room, waarbij je met eieren werkt en het au bain marie klaarmaakt.
Ik zou graag gewoon een hele simpele versie willen, wel een lekkere citroencrème maar zonder al te veel werk (dit omdat ik ziek ben).
Dus: Weet iemand een leuk recept voor makkelijke citroencrème ? bijvoorbeeld met roomkaas o.i.d. (daar dacht ik zelf aan, maar is erg vettig).
Toegevoegd na 10 minuten:
Ik vind het trouwens niet erg als ik bijvoorbeeld iets een tijdje moet laten opstijven o.i.d., en het in die zin lang duurt. Het gaat er meer om dat er niet teveel handelingen zijn waardoor je bv 20 minuten aan het fornuis moet staan om iets te laten koken.
Ik zoek een frisse creme liefst niet te vet (want ik doe ook nog chocola over de cake dus dan wordt het te vet).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.