Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn oven kan niet op 175 graden, kan ik bakken op 160 graden en dan langer?

ik heb een recept voor een tulband, die moet 25 minuten op 175 graden. Mijn oven kan op 180 of op 160 graden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

180 graden zit dichterbij 175 dus die zou ik gewoon nemen en dan vanaf 20 minuten kijken hoe het eruit gaat zien. Waarschijnlijk haal je de 25 wel.

Een te lage temperatuur geeft meer kans op mislukken dus ik zou eerst de 180 proberen en als dat niet een goed resultaat geeft de 160 maar ik ken geen enkele oven die geen tussenstand heeft. Is het geen draaiknop dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er vanaf of je een conventionele oven hebt of een heteluchtoven. Een heteluchtoven moet meestal juist even kouder instellen. Dus als het recept voor een traditionele oven is op 180 graden kan je beter op 160 graden bakken. Dan even prikken en als het niet gaar is 5 minuten erbij zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, het probleem is dat de kans is dat ie wat droger kan worden.
Je kunt ook een tulbantpan(gesloten tulbantpan) in een pan met water zetten met daarop een deksel.
Aan de kook brengen en daarna gas terug draaien en ongeveer 1 1/2 uur zachtjes laten doorkoken.
Zo maken wij ook wel een poffert (Gronings recept) dit eten wij geregeld. Lekker met boter en stroop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing