Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Volgens mij bestaat dat niet. Wel bestaat 'gelardeerd vlees' en dat betekent dat het vlees gevuld is met stukjes spek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou kunnen slaan op een sterk ingeregen persoon, door middel van een korset o.i.d.
Google kent iig de uitdrukking niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken de uitdrukking eigenlijk niet maar ik dacht aan vlees waar het vet al vanaf is gehaald of iets van mager vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij kennen de uitdrukking in Nederland in elk geval niet, maar ik vermoed het het getrancheerd vlees is. In het Frans heet het snijden van vlees in tranches namelijk;
"Détailler (en tranches) Wij noemen het trancheren.

Trancheren is het snijden van zowel rauwe als gegaarde produkten in gelijke vormen, delen en gewichtseenheden.
oridukten die getrancheerd kunnen worden zijn; gefileerd/ontbeend vlees, wild of gevogelte.
De getrsncheerde delen worden dan tranches (plakken) genoemd. Vaak wordt schuin afgesneden om het stuk groter te laten lijken, het zijn ook geen echte plakken dus, maar stukken van gelijke grootte.

Getailleerd vlees kan dus zo maar een uitdrukking bij de Belgen zijn. Die vertalen het Frans vaak in het Nederlands (Vlaams).

Toegevoegd na 2 minuten:
corr; oridukten=produkten en getrsncheerde= getrancheerde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing