Hoe komt het dat mijn cake mislukt is?
Hallo, ik heb vorige week een bananencake gebakken volgens dit receptje:
Ingrediënten
150 gr. zachte boter, 150 gr. witte basterdsuiker (gezeefd), 3 eieren, 150 gr. zelfrijzend bakmeel (gezeefd), snufje zout, 2 flinke in stukjes gesneden bananen (gewicht totaal 300 gram)
Hulpmiddelen
Langwerpige cakevorm van 28 of 30 cm.
Voorbereiding
Boter op tijd uit de koelkast halen, moet zacht zijn.
Bereidingswijze
Klop de boter met de suiker tot een romig mengsel (ik zelf klop met de mixer 4 minuten)Klop de eieren er een voor een door. Spatel het bakmeel en zout erdoor en daarna de stukjes banaan. Vet de cakevorm in met boter en leg daarop een op maat geknipt stuk bakpapier. In heteluchtoven op 150 graden (2e richel van onder)60 minuten laten bakken.
In plaats van basterdsuiker heb ik kristalsuiker met wat honing genomen en dat was zeer goed gelukt.
Ik vond deze cake zo lekker dat ik hem nog eens wou maken, hij was ook erg luchtig, maar mijn man is niet zo zot van bananen, dus ik dacht 'dat lijkt me wel gewoon een leuk cake receptje, makkelijk en snel..'
ik heb de cake gemaakt zonder de bananen, en ben vergeten toen de kristalsuiker te zeven. En heb sojaboter gebruikt ipv gewone want dat lijkt me gezonder, niet? Al de rest was hetzelfde gebleven,
Nu was hij heel erg donkerbruin gebakken (de eerste keer was hij mooi bruin-geel) hij was ook minder omhoog gegaan nu en hij smaakt zwaarder, door wat kan dit komen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.