Ik zou graag chocolade-pudding willen maken, maar ik mis enkele ingrediënten, welke alternatieven zijn er?
Hallo,
ik zou graag straks de volgende chocolade-pudding willen maken maar ik mis enkele ingrediënten en vroeg mij af welke alternatieven er zoal zijn om ze te vervangen?
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/nagerechten/chocolade-pudding-14140.html
Ik zou de volgende middelen moeten hebben:
- 50 gram cacaopoeder -> Dit heb ik in huis liggen
- 75 gram maizena -> Dit heb ik niet in huis liggen, kan ik deze weglaten of eventueel vervangen met iets anders?
- 1 liter melk (melkan) -> Ik heb sojamelk liggen, is dit ook goed?
- 100 gram suiker -> Ik zou suiker willen vervangen door een natuurlijke zoetstof, ik heb Stevia poeder liggen, kan ik suiker perfect vervangen door stevia? Zo ja, hoeveel gram stevia poeder zou ik dan het best gebruiken voor dit recept?
- 1 slagroomspuit (melkan) -> Dit heb ik niet in huis liggen, kan ik deze weglaten of eventueel vervangen met iets anders?
- 50 gram dunne chocoladeflikken -> Dit heb ik ook niet in huis liggen, kan ik deze weglaten of eventueel vervangen met iets anders?
Graag jullie deskundig advies en tips, liefst zo spoedig mogelijk hihihi
Dank bij voorbaat
Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb uiteindelijk 20-25gr Agar-Agar gebruikt en in plaats van een ei heb ik 30gr sojapoeder erin gedaan (bron van eiwitten).
In plaats van suiker heb ik dan 2 eetlepels stevia poeder erin gedaan.
Echte pudding is het niet geworden maar een soort van... Of pap kan je het ook noemen, seffens doe ik ze in de frigo en morgen zullen we het smaken, zie foto :)
Met jouw ingredienten kom je denk ik niet verder dan chocolademelk :-)
suiker dient niet alleen als zoetstof maar ook als vulling, dus als je die vervangt weet ik niet welke hoeveelheden.
maizena is nodig om de pudding dik te krijgen. dat kan je niet vervangen. hooguit kan je gelatine nemen, maar dan krijg je een heel ander soort pudding.
Vind ik persoonlijk erg lekker.
laat even weten hoe de smaak was.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.