Hoe gebruik je de kleine plastic eierkoker van Blokker?
Ik heb deze van iemand gekregen maar weet niet hoe je hem moet gebruiken. Zie foto.
Heel simpel, van plastic en voor slechts 1 ei.
Er zijn natuurlijk meerdere eierkokers te koop, maar ik weet niet of het gebruik hetzelfde is? En ik las dat je eerst het beste ("het beste", dus niet noodzakelijk?) een gaatje in het ei kan prikken en er schijnen speciale prikkers voor te zijn. Als je die niet hebt, iemand een tip waarmee dit óók goed lukt? En ik hou alleen van echt hardgekookte eieren (liever te hard dan te zacht,yakkie), hoelang moet hij dan in de magnetron op zeg maar 1000 Watt?
Grtz Sonaya
Toegevoegd na 29 minuten:
Wat betreft de prikker: misschien is het iets speciaals ofzo omdat de schaal anders breekt? Daarom vraag ik het, kan natuurlijk zelf ook aardig wat scherpe voorwerpen verzinnen :)
Toegevoegd na 3 dagen:
Bedankt voor alle reacties. Bij de ene koker moet je het ei in de schaal laten, bij de andere niet. Blijkbaar toch verschil tussen eierkokers of kan het gewoon beide? Weet het nog steeds niet, even uitproberen maar :)
Toegevoegd na 3 dagen:
Edit: ik heb er net een geklutst ei in gedaan en 70 sec in de magnetron (ik hou niet van zachte eieren). Het is goed gaar maar vind het er maar ranzig uitzien. Net gegeten en smaakte prima. Tóch nog steeds benieuwd of het ei ook in zijn geheel erin kan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.