Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe laat ik zoveel mogelijk bloem kleven aan bevroren zalmfilet?

De zalm is nu bevroren... Als ik 'm nu met bloem besprenkel en in de pan gooi, dondert 't meeste er zo weer af... Terwijl je 'm moet bebloemen voordat je 'm in de pan doet (althans bij mijn recept).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

mischien eerst met ei insmeren
15 jaar geleden
Zalm even onder de koude kraan houden, deze zal aan de buitenkant snel ontdooien. Daarna drogen en paneren maar.
paulus811
15 jaar geleden
Eerst ontdooien en dan met bloem besprenkelen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb zojuist mijn dame geconsulteerd. Zij legt de(bevroren)zalm er ruimschooits voor de tijd uit de vriezer,zodat ze kan ontdooien. nba wordt ze afgespoeld,met een vork ingeprikt en met viskruiden bestrooid,dus geen bloem! Daarna in de koekenpan en mmmm.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
paar seconden in de magnetron (20 of 30) dan is de buitenkant al enigzins ontdooid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zalmfilet wordt gebakken in boter of (olijf)olie. Droog de filet goed met een schone doek of keukenpapier. Zout de schoongemaakte filet en laat het zout ongeveer 10 minuten intrekken, voeg peper en een paar druppels citroensap toe. Voor de zalm in de hete boter of olie gaat, wordt hij door de bloem gehaald. Haal de filet door de bloem, dan door de melk en opnieuw door de bloem. Schud overtollige bloem eraf.

Dit moet resulteren in een culinair feest........!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je graag met bevroren zalm kookt, dan moet je hem even onderdompelen in water en dan bebloemen. Het water vriest dan in notime vast aan zalmfilet en de bloem blijft dan ook plakken.

Maar ik zou hem eerst laten ontdooien en op kamertemperatuur laten komen voordat 'ie kennis maakt met de pan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een beetje fatsoenlijke paneerlaag wilt op je zalm moet je je zalm eerst ontdooien, dit kan vrij snel door de zalm in een plastic zakje te doen, het plastic zakje met zo min mogelijk lucht erin dicht maken en het plastic zakje in lauw water leggen.

Als je geen tijd hebt hiervoor dan smeer je je zalm in met eiwit. Het met een laagje water laten plakken werkt tijdelijk maar komt in de oven zowel de zalm als de paneerlaag niet ten goede.

Toegevoegd na 1 minuut:
bloemen moet je echt doen na het ontdooien en niet met een laagje water.
Ik vraag me ook af waarvoor je eigenlijk je zalm wilt bloemen? Je gaat hem niet paneren, las ik net hierboven, waarvoor wil je m dan bloemen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik bebloem de zalm nooit, en reken maar dat hij lekker sappig is.
ik doe de bevroren zalm in de koekenpan met een deksel er op, en dan een kwartier op een zeer laag pitje.
dan deksel er af, vuur hoger, en even een knapperig korstje bakken, mmmmmm :)
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing