Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Afrikaans recept gezocht, (spinaziesaus) wie kan mij helpen aan dit recept?

Ik ben opzoek naar een Afrikaans spinaziesaus recept, waarvan ik nog wel de ingrediënten weet. Er zit o.a. in: rundvlees, makreel, palmolie, spinazie en is met rijst te eten. wie o wie kan mij helpen aan dit recept? Ik heb Google al geraadpleegd, maar helaas kan ik het niet vinden.

Toegevoegd na 4 minuten:
PS: Zoals ik het nog ken, wordt het zeer pittig gegeten met gele Madame Jeanette (pepers), het zou overigens ook een Surinaams recept kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Rundvlees en groene pepersoep?

500 g rundvlees, in blokjes
4 filets van gerookte makreel
3 trossen spinazie (of gebruik een duizendkoppige kool of een boerenkool )
60 g rode split linzen
2 uien, gesnipperd
6 teentjes knoflook
3 cm gember, geraspt
10 vogels 'eye pepers (Rawits, verkrijgbaar bij de toko)
2 el pittige curry poeder
2 theelepels hete chilipoeder
6 gedroogde piri-piri pepertjes
2 rundvlees bouillonblokjes
100 ml olie, verdeeld
4 eetlepels sojasaus
440 gram gehakte tomaten (uit blik)
6 el tomatenpuree

Snijd de stelen van de spinazie. Hak de stengels van 2 bosjes en plaats ze in een blender met de knoflook, pepers, gember, piri-piri Spaanse pepers, 60 ml olie, chilipoeder, kerriepoeder, sojasaus en 100 ml water. Blend tot een gladde massa. Giet alles in een wok en bak even aan om het aroma vrij te krijgen. Giet het mengsel in een kom en zet apart.

Breek de vis in grote stukken en doe dit met de rest van de olie in een grote pan samen met het vlees en de vis. Bak alles aan tot het vlees bruin is. Voeg de gehakte uien toe, bak 3 minuten en giet er dan de gekookte puree bij. Versnipper twee trossen van de spinazie in de pan, vul met water tot alles net gedenkt is en verkruimel de
bouillon blokjes erin. Op een zachte vuur 40 min koken of tot de spinazie goed geslonken is en het vlees gaar.

Voeg de gehakte tomaten, tomatenpuree en de rode split linzen, breng alles weer afgedekt aan de kook en voor ongeveer 25 minuten, of tot de linzen gaar zijn. Serveer warm op een bedje van rijst.

Yensa′ka...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding