Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een lekkere saus maken van verwarmde melk met boter, olijfolie, wijn en tomatenpuree?

Ik ben dol op italiaans koken, daarom dit recept uitgeprobeerd: Je moest 1 kilo kip gaar sudderen in een combinatie van boter met olie, daarna wijn erbij, daarna warme melk met boter, en tomatenpuree. Dit zou een dikke saus moeten worden. Maar had aan het eind een kwak boter met een zee van olie er omheen. kan je van dit alles bij elkaar wel een saus maken? Hoe moet zich dit binden? heb het een kwartier laten inkoken, maar werd niks. Ik heb wel 500 gr. kipfilet gebruikt en geen 1000. Ook moest er ui bij maar dit niet gedaan wegens mijn vrouw. (net bevallen mag dan niet alles eten) Iemand enig idee? Er stond ook niet in het recept hoe lang de kip moest sudderen, ja minimaal een kwartier, en daarna tot het gaar is, maar dat gaat natuurlijk snel met kipfiletjes. Uiteindelijk zou je dus lekkere malse kip hebben met pasta en een soort tomatensaus. parmezaan erbij en klaar. Ik snap de basis en het was best lekker, maar dan met een theelepel van die saus want anders slip ik dicht. Graag jullie ideeen.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

wat een vreemde saus!
op gevoel zeg ik; sudder de kip gaar, en hou 'm warm.
dan het vet binden met bloem, even roeren en laten kleuren, en dan de wijn en tomatenpuree erbij.
wat provencaalse kruiden lijkt me ook lekker erbij.
maar dat lijkt niet op jouw recept :s
12 jaar geleden
Om de saus te binden, kan je evt. wat bloem gebruiken, of wat aardappelzetmeel. Dat laatste moet je dan eerst wel aanmaken met wat vloeistof (water of melk), vóór je het toevoegt. Niet teveel bloem of aardappelzetmeel tegelijk, want het bindt behoorlijk.

Het recept klinkt erg lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
degene boven mij die heeft het al gezegt je kunt er ook maizena erin doe dat werlt het best
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing