Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke champignons gebruikt een echte italiaanse pizzabakker, deze zijn altijd een beetje zurig, blik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Het hangt ervan af wat je onder "echte" verstaat. In Nederland worden inderdaad heel veel blik-champignons gebruikt. In Italië heb ik die nog nooit op de pizza gehad.
bamibal
12 jaar geleden
Een echte Italiaanse pizzabakker gebruikt vaak verschillende soorten paddestoelen. Ook al zou hij gewone champignons alleen gebruiken dan zal hij deze eerst in wat olijfolie, samen met knoflook, al roerend 4-5 min. zachtjes bakken, tot de champignons hun vloeistof hebben losgelaten en zacht zijn. Daarna gaan er kruiden bij als zout, peper, gehakte peterselie en tijm. Dan wordt dit verder gebakken op laag vuur (ong. 30 min.)tot alle vloeistof verdampt is.
Dan wordt het mengsel over de uitgerolde bodem verdeeld en wordt er Taleggiokaas over geraspt.
Na het bakken worden er weer kruiden als oregano, majoraan of peterselie over gestrooid als garnering en wordt er Parmesaan over geschaafd of geraspt.

Let wel, dit is de pizza van een echte Itaiaanse bakker en niet van iemand die ze -tig-keer in een pizzahut bakt en het goedkoop en snel moet gaan.
Op deze manier zal ook de champignon, ook al is die vers gesneden, nooit zo smaken als ongekruid en met zoutige kaas bedekt. Ik heb trouwens nog nooit zure champignons uit blik gehad, dus ik denk dat het zurige door de kaas en kruiden komt die erin getrokken zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor,ik heb in italie in de keuken van een pizzeria gewerkt.Er gaan verse champignons op en rauw,in plakjes gesneden.Wel worden er anderen ingredienten bij gedaan naar smaak zoals bijv.tomaat,ham,kaas,olijven.JE hebt ook pizza met funghi porcini maar dat is een duurdere pizza,er wordt een andere paddestoel voor gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede Pizzabakker gebruikt versgesneden champignons, die eventueel bewerkt zijn door ze aan te bakken of te blancheren.
De licht zurige smaak die jij (en anderen waarschijnlijk ook ) komt vaak voor bij champignons uit blik die gepekeld,aangezuurd en gepasteuriseerd zijn.
( Of de zurige smaak is ontstaan doordat de topping van de pizza bedorven was. Maar daar gaan we niet van uit.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing