Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er ook zoete satésaus/pindakaasaus voor over gebak en dessert?

Ik heb zelf geen recepten kunnen vinden voor zoete pindakaassaus dus vandaar mijn vraag bestaat het wel?

Zo niet dan zijn ideeën ook welkom over hoe ik het zelf zou kunnen maken, experimenteren. Bij voorbaat dank.

Toegevoegd na 4 minuten:
Pindakaassaus voor over brownies!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik moest even door mijn kookboeken struinen, ik wist dat er ergens een recept moest staan voor peanut butter dessert sauce van Nigella Lawson. Komt ie.

Peanut butter and snickers fudge sauce

* 250 ml slagroom,
* 40-45 gram pindakaas,de gladde variant,
* 3 eetlepels bruine basterdsuiker,
* 1 grote Snickers reep in stukjes,
* 1 eetlepel golden syrup (AH) of als je dat niet kunt vinden
1 eetl vloeibare lichte honing.

Doe alle ingrediënten in een sauspan met dikke bodem en verwarm zachtjes al roerend op een laag vuur. Als alles gesmolten is het vuur iets hoger zetten en onder continu roeren, ook over de bodem, 2 minuten laten pruttelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Pindakaas is sowieso al zoet.. Maar je kan het zoeter maken door het te verwarmen en dan wat bruine basterdsuiker er in te late. Smelten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gecondenseerde melk indikken au bain marie.daar pindakaas door mengen.heerlijk zoet en erg lekker bij/op muffins/brownies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de satesaus van wijko, te koop bij bijna alle supermarkten, is lekker zoet. Hoef je niks meer aan toe te voegen. alleen even opwarmen.
12 jaar geleden
Ik maak wel eens een pindakaasglazuur op choco-pindacupcakes en dat bleek erg lekker te zijn. Zou dus ook zomaar op brownies kunnen als glazuur.
Klop voor de glazuur 60 gr. zachte boter, 125 gr. gladde pindakaas en 300 gr.poedersuiker licht en luchtig.
Klop er geleidelijk 2 eetl. melk door tot het glazuur smeerbaar is. Voeg zo nodig wat meer melk toe.
Lekker om tot slot nog wat gehakte pinda's over te strooien als de brownies geglazuurd zijn.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb ook weleens boter en chocolade samen au-bain-Marie laten smelten, afkoelen.
Intussen slagroom met vanillesuiker en 1 snufje zout stijfgeklopt. het afgekoelde choco/botermengsel en 3 eetl. gladde pindakaas toegevoegd en alles glad geklopt.
Zo'n 20-30 min. in de koelkast laten opstijven.
Daarna nog even opkloppen tot het smeerbaar is en dan een dikke laag ervan op de brownies. Garneren met chocopinda's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Turkse pindakaas is zoet,daarin is suiker toegevoegd.Het is te koop in de Turkse winkeltjes.
Maar niet lekker op je boterham (vind ik :-) ),dus mss heb je meer aan de antwoorden zoals hierboven beschreven wanneer je deze pindakaas niet zo vaak gaat gebruiken.
Succes met je gerecht !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing