Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je filet americain bakken?

Ik heb net een bakje gekocht en op brood vond ik dit merk niet zo lekker, ik dacht ik mik het straks i.p.v. gehakt in m'n macaroni, dan ben ik er vanaf zonder het weg te gooien, want da's ook zonde, maar: kan dat eigenlijk wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Ja hoor, dat kan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het wordt dan een beetje korrelig en er komt wat vet vrij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Filet Americain is rauw vlees met een mengsel van kruiden en vaak mayonaise er doorheen. Je kunt het vast bakken, maar of het lekker wordt moet je zelf beoordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, je kan het inderdaad bakken, maar dat is niet de bedoeling.

in de nederlandse filet americain zit mayonaise, dit is niet bestand tegen de warmte van het bakken, deze zal gaan "schiften" ( ontbinden) hierdoor komt veel vet vrij en zal de smaak veranderen.

als je een beetje over hebt en je doet dit tussen het gehakt is dat geen probleem.

is dit echt als vervanger van gehakt zorg dan dat je het na het bakken goed laat uitlekken en maak hem goed op smaak. de kwaliteit is anders ronduit slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan zeker! Ik vind het heel lekker zelfs :) Een bakje filet americain is in feite gewoon een bakje rauw vlees.. Dus ik zou zeggen probeer het eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kunnen proberen er wat pittige kruiden door te mengen om de smaak te veranderen. Fijn gesnipperd uitje bijv. vers gemalen peper, beetje hot ketchup enz. gewoon proberen en proeven. Een beetje paneermeel erdoor voor een betere binding en er dan kleine balletjes van rollen die je kort in wat hete olie bakt. Lekker tomatensausje maken, balletjes erdoor en over de macaroni scheppen.

Het lijkt me niet echt iets om in de pan te rullen. Het wordt dan vet en slap vanwege de mayonaise.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing