Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig om verse spinazie in de hakmolen (elektrisch) te doen alvorens ik deze in de pan gooi?

Is bedoeld voor pasta met kip, knoflook, ui en verse spinazie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

nee, ik zou het eerst koken, dan pas hakken..spinazie slinkt, als je eerst hakt, hou je niets meer over..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan prima. Het wordt dan net wat fijner, zodat je niet van die grote lappen hebt. Ik zou het zelf wel niet té fijn maken, want het slinkt daarna nog heel erg.
Het beste kun je het na het malen echt op het allerlaatste moment bij de kip en de andere ingrediënten voegen, kort erdoor roeren en serveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verse spinazie slinkt heel erg, het is helemaal niet nodig om het te hakken, niet ervoor en niet erna.

antwoord: nee het is niet nodig om te hakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon lekker kort koken en vrij grof hakken, behoud het het beste zijn smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen en het is ook niet nodig. Lekkerder is het om de spinazieblaadjes even te roerbakken in wat lijfolie. Zo houd je wat grotere stukjes spinazie en proeft ze beter door je pasta.
Je kunt ook de spinazieblaadjes in een grote magnetronbestendige schaal doen en met magnetronfolie bedekt ( of met een magnetrondeksel) in ca. 4-5 min. op 100 % laten slinken. Je kunt hem dan na het uitlekken in een vergiet ook makkelijk even hakken als je niet van grotere stukjes houdt.

Toegevoegd na 3 minuten:
corr; lijfolie moet natuurlijk olijfolie zijn. :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing