Kun je draadjesvlees een nacht bewaren in het eigen vocht zonder het warm te houden?
Bijvoorbeeld door het een nacht in de pan op het fornuis te laten staan. (vuur uit natuurlijk.)
98.7K
98.7K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan prima, ik doe 't regelmatig. In de koelkast houdt 't vlees 't natuurlijk wel langer uit, maar op zich kan 't wel. Misschien niet doen bij 35 graden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee een verhaal uit de praktijk, bedankt Widar! En khepput, de pan is ondertussen wel lauw, maar wel bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou vlees niet een nacht buiten de koeling laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zet vlees of soep regelmatig in de garage, daar is 't zelfs 's zomers nog redelijk koel. Gewoon meerdere dagen. Als wij soep maken, dan past de pan gewoon niet in de koelkast haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien als je in de pan onder of half onder de vetlaag van de jus staat is het ook beschermt, beter is op een koel balkon, maar voor een nacht niet erg !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tweede dag is het zelfs vaak nog lekkerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben uit Belgie en ik vraag me eigenlijk af wat 'draadjesvlees' is ? Nog nooit van gehoord ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is rundvlees dat gebraden wordt (aangebraden en daarna een paar uur op een plaatje op een heel klein pitje met gesloten deksel, totdat het bijna uit elkaar valt) en als je het daarna op je bord hebt en snijdt, lijken het draadjes.
vroeger werd op zondag draadjesvlees, prinsessenbonen (sperziebonen) en bloemige (niet vaste) aardappelen gegeten met pudding als toetje.
al generaties lang wordt in nederland dit vlees "draadjesvlees" genoemd.
ik geloof dat je in de winkel (magere of doorregen) riblappen en sucadelappen koopt.
vroeger werd op zondag draadjesvlees, prinsessenbonen (sperziebonen) en bloemige (niet vaste) aardappelen gegeten met pudding als toetje.
al generaties lang wordt in nederland dit vlees "draadjesvlees" genoemd.
ik geloof dat je in de winkel (magere of doorregen) riblappen en sucadelappen koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, riblappen en sucadelappen zijn dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen zulk draderig vlees in de soep om een boullion van te koken en wij noemen het 'bouillie'.
Na het koken laten we het koud worden, trekken we de draden uit elkaar en doen we er mayonaise, fijngesnipperde ui en selderij bij en leggen wij dat op onze boterham.
Zo zie je maar, zo heeft elk land z'n eigenaardigheidjes
Na het koken laten we het koud worden, trekken we de draden uit elkaar en doen we er mayonaise, fijngesnipperde ui en selderij bij en leggen wij dat op onze boterham.
Zo zie je maar, zo heeft elk land z'n eigenaardigheidjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* madamesam : ik maak er ook bouillon/soep van, na het trekken van de bouillon snijd ik het zodat je in de soep ook vlees tegenkomt naast groenten (soepgroente) en eventueel vermicelli. Echter, in Nederland is men gewoon om "soepvlees" te kopen. Wat dát precies is, dat weet de slager :), maar het is natuurlijk wel rundvlees.
Dankjewel voor dit recept, ik zal het zeker uitproberen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jodokus: Bij deze Nederlander niet hoor. Daar gaat er gewoon riblap in de soep, of sucadelappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelukkig *Widar :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.