Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je draadjesvlees een nacht bewaren in het eigen vocht zonder het warm te houden?

Bijvoorbeeld door het een nacht in de pan op het fornuis te laten staan. (vuur uit natuurlijk.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

Ja hoor. Klein beetje citroensap of azijn erbij voorkomt bederf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het na het garen in de koelkast bewaren is het nog rauw kan het ook gewoon in de koelkast.
12 jaar geleden
Dat kan! Het is gekruid en zit in saus/jus, neem ik aan. Bovendien zou het vannacht flink fris zijn, maar de verwarming in de keuken dan maar niet aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dan kunnen alle kruiden goed intrekken en wordt het nog lekkerder
anneliez
12 jaar geleden
Nee ! Haal de pan van het vuur, koel het draadjesvlees en de jus snel af, en doe daarna dit alles in een plastic of glazen afruimbakje en zet het afgedekt in de koelkast. De volgende dag kun je het in een schone pan verder garen of alleen opwarmen.
Koelen kun je doen, door de pan in koud water te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het zeker bewaren,maar zet het wel op koele plaats,bijv balkon of badkamer vloer(tegels)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan zeker. Pas alleen op als het begint te onweren. Dit kan het proces om te bederven in gang zetten en ook versnellen. Dit geldt ook voor soep en andere maaltijden waar vlees in verwerkt is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe dat altijd, ik laat het zondags sudderen en eet het maandags pas, gewoon het gas uitdraaien en de volgende dag alleen maar opwarmen.
Gaat altijd goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wel of niet kunnen opeten van het vlees valt of staat bij de manier waarop het vervolgens weer opgewarmd word. Hoe dan ook krijg je iets meer bacteriën op je vlees dan dat je het meteen op eet maar als je het goed verhit zijn deze dood. En ruik altijd of het nog ruikt zoals het moet ruiken.
Je kan er voor kiezen de pan ook af te laten koelen en in de koelkast te zetten. De pan in 'open lucht' bewaren kan ook maar houd rekening met waar de pan zich bevind, is dat in een omgeving waar dieren bij kunnen of een plek waar je niet zoveel komt met schoonmaken zou ik je adviseren een betere locatie te vinden.
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing