Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Alle tomaten zijn trostomaat... waarom betaalt de consument meer wanneer er 'tros'tomaat staat ?

Ooit bestonden er tomaten en soeptomaten.
Inmiddels zijn er onder andere cherry- en snack- en natuurlijk de vleestomaat en de pomodori bijgekomen.
De vraag gaat over de trostomaat en misschien wel over marketing/reclame ? Is het een kwestie van goede reclame dat de consument blijkbaar bereid is om meer te betalen voor het woordje 'tros' ?

Toegevoegd na 27 minuten:
pomodori = (Italiaanse) Roma tomaat

Toegevoegd na 2 dagen:
Citaat uit www.wikipedia.org/wiki/tomaat :
Teelt
De tomatenplant wordt in de moderne teelt klimmend gekweekt en heeft een trosvormige bloeiwijze.

Toegevoegd na 5 dagen:
Jammer dat niemand meer reageert nadat ik het citaat uit de wikipedia heb toegevoegd...!
Vandaar dat ik vandaag de vraag sluit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Volgens mij zijn helemaal niet alle tomaten trostomaten. De ouderwetse 'vleestomaat' (die al sinds heel lang onder die naam in de winkels ligt) groeit in kleine plukjes, en niet in lange strengen van wel 10 tomaten.
Prijsverschil? Ik zie het niet echt. De reden dat een trostomaat misschien meer kost, is omdat hij over het algemeen een rijkere smaak heeft dan de ouderwetse Hollandse Waterbonk. En het ziet er in de ogen van sommige mensen frisser uit als er nog een steeltje aan zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle tomaten zijn trostomaten er bestaan wel degelijk verschillende soorten tomaten.De prijsverschillen liggen niet alleen aan de marketing/reclame, maar ook aan het feit dat bepaalde tomaten ingevoerd worden vanuit het buitenland.En daardoor zijn ze (soms) duurder dan de Nederlandse kastomaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing