Hoe saucijs bakken?
Sinds kort woon ik op mezelf en ik wil ook vlees gaan bakken. Ondanks dat ik rond heb gekeken, twijfel ik nog steeds. Ik heb tot nu toe alleen ervaring met simpele dingen te koken.
Aangezien ik, vooral in het begin, schrik heb van de vlam in de pan, is het dan slim om eerst met olie te beginnen? Ook al is dat misschien wat minder lekker?
Klopt het dat ik de saucijzen eerst 10 minuten in bijna kokend water moet doen om het spatten tegen te gaan?
En daarna de saucijzen ongeveer 12 minuten in de pan doen, maar ik vraag me ook af hoeveel olie (of misschien boter) er ik dan in zou moeten doen.
Alvast bedankt!
Toegevoegd na 19 uur:
Harstikke bedankt voor jullie advies en tips! Het is prima gelukt en ik vond ze best lekker. Ik heb ze eerst 10 minuten laten wellen in een net niet koken de pan met water. Naderhand bakboter in de pan gedaan, en toen dat bruin was de saucijsjes erin gelegd.
Een minuut of 10, met veelvuldig gedraai, de saucijsjes op een laag vuur gezet. Daarna kort een wat groter vuur en voor de eerste keer vond ik ze niet slecht smaken!
Nogmaals bedankt!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.