Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Lekker surinaams recept?

Nog een vraag n.a.v. een andere vraag: iemand vroeg waarom er alleen roti-restaurants waren. Ik ben dol op roti maar door de vraag ben ik me af gaan vragen: welke andere, (meer luxe ? dus geen snackbar-achtige recepten ?) kent de surinaamse keuken. Wat raadt een surinamer mij aan ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hi FlowerSong (mooie naam). Die vraag over roti restaurants kwam van mij, ik vind de Surinaamse keuken ook erg lekker. Ik heb het Groot Surinaams Kookboek en daar maak ik wel eens iets uit (zie link). Van Surinaamse collegá's heb ik begrepen dat ze dit ook in Suriname gebruiken.

Probleem is echter dat de beste Surinaamse ingredienten niet in Nederland te koop zijn. Je kunt alles wel kopen, maar nooit in de kwaliteit zoals men in Suriname gebruikt. Een collega heeft Madame Jeannet pepers en Arva massala meegenomen en dat smaakt allemaal veel beter dan de spullen die je hier koopt. Maar goed, je hebt weinig keus, dus bijna goed is misschien goed genoeg.

Wat ik ook wel eens doe is een pot van Faja Lobi kopen. Die fabrikant heeft ook een erg leuke site (www.surinaamseten.nl) waar recepten op staan met de spullen die ze verkopen. Faja Lobi is algemeen te koop in toko's en grote AH's. De Nasi Goreng Trafassie ervan is een voltreffer bij mij thuis en supermakkelijk te maken.

Roti recept heb ik ook voor je, dus laat maar weten als je dat wilt hebben. Het staat ook redelijk goed als antwoord op een GV vraag.

Eetse!
paulus811
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing