Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen zodat mijn man minder last heeft van het eten van gerechten met paprika?

Graag wil ik eens goulash maken met verse paprika's erin, maar mijn man heeft altijd zo'n last van het opboeren naderhand. Heeft iemand hier een tip voor?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het is bekend dat met name door de schil paprika zorgt voor gasvorming. Je zou kunnen proberen de paprika dun te schillen of te roosteren in de oven tot de schil zwarte plekken heeft. Vaak kun je dan de schil er makkelijk afpellen, als hij nog warm is (let op dat hij niet te heet is).Je hebt ook geroosterde paprika`s in glas, maar die zijn ingelegd in olijfolie en daardoor erg zacht. Ik zou ze gewoon dun schillen, dit schijnt te helpen tegen de gasvorming.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kunt ze ook onder de grill zetten tot het vel begint te rimpelen, dan kun je ze ook makkelijk schillen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Probeer eens paprika's zonder vel. Het vel is moeilijk verteerbaar. Bonduelle heeft potjes (hele lekkere) ontvelde paprika's. Het zijn Spaanse paprika's en ze heten "Pimientos del Piquillo". Wedden dat ie er dan geen last meer van heeft?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Halen jullie niet piementen en paprika's door elkaar. Paprika's zijn die rode, groene en gele bollen. Piementen zijn klein bol of langwerpig.
Als je man last heeft van paprika's dan zou ik ze maar niet meer eten. Als hij de piementen te heet vindt, dan moety je de pitten eruit halen; allemaal
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zijn de paprika's in je goulash wel helemaal door-en-door gaar? Rauwe paprika's 'eet' ik ook nog urenlang, maar als ze gelijk met de uien in de pan gaan, en lekker lang stoven, gaat het prima....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kook dan eens zonder paprika... Hoe zou dat zijn... Waarom zit je die arme man te plagen met paprika steeds weer...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geen paprika!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zoek het ook eens in het opboeren waar dat van komt.Misschien ligt het niet echt aan die paprika
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing