Hoe maak ik hamlappen lekker en mals?
Van huis uit ben ik vlees braden niet zo gewend. Ik doe hamlappen kruiden en zouten en dan in blue band margarine dichtschroeien en vervolgens 1-2 uur sudderen met de deksel op de pan op laag vuur (pruttelt een klein beetje, maar weinig vochtverlies).
Ik had eens gehoord dat je vlees niet zo lang moet bakken als op de verpakking staat, maar dat het lekkerder wordt, naarmate je het langer laat sudderen... Dus dat doe ik dan maar zo. Alleen vind ik het zelf op deze manier niet te eten, al lust ik goed klaargemaakte hamlappen ook niet. Mijn man echter is een echte carnivoor en hij vindt mijn hamlappen ook niet lekker. Ze zijn volgens hem taai en er zit geen smaak aan... Wat doe ik verkeerd en vooral:
Hoe moet het WEL!? :-(
Toegevoegd na 3 uur:
Zoals ik hierboven beschreven heb, had ik het vandaag gemaakt. Het vlees heeft anderhalf uur opgestaan. Ik vond het zelf niet te eten, maar dat vind ik wel vaker niet met 'echt' vlees. Mijn man daarentegen vond het HEERLIJK! Hahaha, zulke complimenten krijg ik niet vaak zomaar uit hemzelf. :-P
Blijkbaar doet zijn mammie het óók zo, want dan krijg ik dit soort complimenten. Ik zal het de volgende keer eens maken zoals bij de tips staat en ondertussen ook mijn schoonmams eens vragen naar haar baktips. ;-)
Toegevoegd na 2 dagen:
Ik zal de vraag zo sluiten. Ik kies nog geen beste antwoord. Dit doe ik pas wanneer ik de recepten heb uitgeprobeerd. Kan wel een tijdje duren, maar niemand heeft hier haast toch? ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.