Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit Chinese maaltijdsoep?

Ik wil een Chinese maaltijdsoep maken, doe ik hier aan alle eisen?

250 gram gehakt
150 gram geraspte wortel
2 pakjes gezeefde tomaten
1 flesje conimex woksaus sweet and sour
1 bakje tauge
2 bouillonblokjes (kruiden)
125 gram woknoedels
conimex wokolie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Als ik je recept lees, denk ik: Dit is wel een erg vernederlandste versie van een Chinese maaltijdsoep. Ik mis namelijk de knoflook en sojasaus (of is sweet and sour ook een echte sojasaus?)

Ik vond (zie bron) een recept dat ik dichter bij een echte Chinese maaltijdsoep vind liggen. Overigens kun je ook Heinz tomato frito gebruiken voor een Chinese soep. Ik maak zelf regelmatig een gewone Chinese tomatensoep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is moeilijk aan te geven wanneer je aan een bepaalde eis voldoet. Maar wil je bijvoorbeeld een chinese tema doen met wat vrienden of famillie, dan is het toch prima.
Naast het bord wat stokjes en het is helemaal compleet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn evenveel recepten van chinese maaltijdsoep dan van hollandse groentesoep met balletjes. Als je een week iedere dag bij je vrienden die soep gaat eten, zal hij iedere keer anders zijn, omdat ze het allemaal vroeger op een andere manier gegeten hebben, en dat blijft hangen.
En zo is het met de chinese soep ook, noordelijk China eet anders dan zuid of west. Dus het is altijd goed,zolang er wat smaakmakers in zitten die chinees zijn
anneliez
13 jaar geleden
Het zou best een lekkere soep kunnen worden, maar heeft met chinese tomatensoep weinig te maken. Alleen de wokolie heeft al een specifieke smaak zeker als je er gehakt in bakt. Gehakt zit ook nooit in een chinese tomatensoep, hooguit wat kippenvlees. meestal zit er niet eens vlees in. Maar wat let je om er een eigen draai aan te geven? Dat is juist het leuke van koken , je hoeft niets maar mag alles.

Een echt lekkere chin. tomatensoep maak je bijv. zo;

Breng ruim ½ l. water aan de kook, doe er dan 1 kippenbout in, 1 kippenbouillontablet, 1 ui en 2 t. uitgeperste knoflook.
Laat dit zo'n 1-1½ uur pruttelen tot de kip gaar is.
Haal alle ingrediënten met de schuimspaan uit de soep en als de kip afgekoeld is, haal je het vlees van de botjes en plukt het fijn.
Doe nu 1 pak gezeefde tomaten of ontvel een paar verse die je fijnsnijd, bij de bouillon en breng weer aan de kook.
Roer nu in een ander kommetje;3 eetl. bruine suiker,
2 eetl. ketjap manis of zoete sojasaus, 1 el. azijn, 1 theel sambal, 1 theel. djahe of gemberpoeder, een beetje sereh.
Roer dit door de soep.
Roer wat maizena aan met wat water en bind de soep hiermee. Doe er nog 1 handje mihoen bij en laat de soep
nog ca. 20 min. zacht koken en doe er dan de kip weer bij. Laat dit dan alleen warm worden in de soep.
Je kunt er nog op het laatst fijngesneden prei door roeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing