Volkoren bruine (zilvervlies)rijst koken, hoe?
Hallo, ik eet sinds kort zilvervliesrijst en deze zijn verpakt in kookbuiltjes met microperforaties zodat het handig(er) is om na het koken makkelijk(er) te serveren.
Zilvervliesrijst moet zo'n 20-25 minuutjes op laag vuur gekookt worden, staat op de verpakking en dat doe ik ook...
Maar ik kook en eet tegenwoordig 2 keer van deze rijst per dag en het is vervelend om 2 keer zo lang te moeten wachten en 2 keer mijn kookpot vuil te maken.
De vraag is; stel als ik 2 zakjes (builtjes) in één keer samen kook en als ik die ander dan later op de dag 2-3 minuutjes opnieuw in de microgolfoven opwarm, zal deze dan zijn positieve eigenschappen verliezen? En/of is het ongezond, giftig?
Graag jullie reacties, tips en adviezen hieromtrent
Dank bij voorbaat
Jean-Claude
In ieder geval kun je die gewoon opwarmen, het zal wel wat droger worden in de magnetron, dus dan kun je er wat water aan toevoegen eventueel.
Dit zou je in mijn ogen trouwens ook wel gewoon kunnen doen met zo'n zakje, rijst eruit halen en wat water erbij.
Maar anderszins, wordt zo'n panneke ook weer niet echt vies van wat rijst, schoonmaken is zo gebeurd, toch?
Ruim water aan de kook brengen.
Als het kookt de rijst erin.
Wacht tot het kookt.
8 min. laten koken.
Afgieten.
5 min deksel op de pan.
Klaar, eet smakelijk. Neem 1 kopje per portie.
De volgende keer gewoon opwarmen in de magnetron.
Geen water toevoegen, het blijft lekker.
Zo heb je een lekkere losse korrel, dus geen plakrijst.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.