Als ik levende kreeften een week levend wil houden - alvorens ze op te peuzelen - hoe doe ik dat het best en meest diervriendelijk?
Ik heb geen aquarium o.i.d.
(ja ik weet het, beesten opeten is niet diervriendelijk, maar ik ben tegen onnodig leed berokkenen aan dieren)
Je kunt ze ook diepgevroren dood bestellen.
Toch enigszins struisvogelpolitiek, alhoewel ik de struisvogelbiefstuk niet te kort wil doen...
Ik vind het niet alleen dieronvriendelijk, ik vind het pure dierenmishandeling.
Wat is kerstmis toch een vredig feest...
En de kennis van het beest zal wel komen na een weekje observeren.
Honderdduizenden lammeren, konijnen, kalkoenen, runderen, vinden hun weg volgende week naar de borden in Nederland. Niemand heeft hun lijden gezien, de overvolle vrachtwagens op weg naar de abattoirs in Nederland en daarbuiten. Maar als ik op een humane wijze
wil omgaan met een paar geleedpotigen is de wereld te klein. Snap je het zelf nog?
waar bemoei ik me eigenlijk mee. En het vlees mag er bij mij best nog wel uitzien als een dier (zo lang het me maar niet aankijkt vanaf het bord). (en ik heb mezelf al hypocriet genoemd hoor)
dan zijn ze het meest vers en heb je zelf ook de tijd van hun leven gegeven omdat ze dan die week dat jij ze thuis wou hebben nog gewoon rondzwemmen.
en op het moment dat je ze licht laat zien zijn kreeften gelijk blind.
dus is het het beste ze gelijk van kant te maken.
als je ze een dag van te voren of dezelfde dag koopt.
met een doek erover beschermen tegen het licht en dan de kop doormidden.
Kijk bovendien eens naar de natuur..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.