Voor een groot menu willen we gerechten uit 1 'thema' of land maken; welke recepten/ welk land is geschikt?
Vorig jaar was het Mexicaans, een groot succes.
Salades, ovengerecht, cocktails, ijs, erg lekker. Nu willen we ons dit jaar weer aan 1 land oriënteren, of we willen 1 centraal thema in de gerechten hebben; bijvoorbeeld 'alles aan spiesen'. (hoeft niet per sé 1 land of idee, maar het moet wel een SAMENHANGEND menu worden.)
Welk land is geschikt, en welke gerechten zouden we kunnen uitvoeren bij dat land?
Let wel: het wordt een circa 10-gangen menu. Geen preiroomsoep, ovenschotel met gehakt&aardappels en roomsaus, met een advokaat-slagroomtaart en kaasplank na dus :)
Ik zoek dus gerechten die bij elkaar passen, om een VEEL-gangen-menu van te maken.
Onze gasten zijn alleseters, dus er dient geen rekening gehouden te worden met dieet- of religieuze beperkingen.
Alvast bedankt voor jullie inspiratie!
Toegevoegd na 4 minuten:
Het is trouwens voor oud-en-nieuw, en ik ben niet in de buurt van een Nederlandse supermarkt.
Geen recepten met 'oliebollenmix van de Koopmans', of 'Knorr Wereldgerechten mix voor Roti' dus aub :)
Toegevoegd na 20 uur:
Er komen goede en leuke ideeën binnen!
Ik heb even met Vriend overlegd, hij is helaas niet zo enthousiast over de aziatische ideeën die binnenkomen. Reden is terecht: Waar wij wonen is GEEN toko te vinden. Ik haal 1x per jaar sambal en dergelijke in Nederland.. Áls je koriander, sojasaus of currypasta wilt kopen, heb je een probleem. Ook vind je de meer exotische vruchten alleen maar in BLIK.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.