Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik een super grote chocolade taart maken, dus gewoon puur chocolade en dan hol van binnen??

^^^
dat wil ik graag doen voor sinterklaas, een ong. 1 meter hoge taart/reep/blok chocolade maken, en dan hol van binnen met daarin mn cadeau??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Koop ontiegelijk veel repen chocola, niet te duur, dat zou zonde zijn van je geld. Maarja, voor een meter hoog.. Smelt wat chocola, leg twee niet gesmolte repen boven op elkaar (dus zo: - - ) met de dunste kanten tegen elkaar, smeer er wat gesmolten chocola tussen en plak het tegen elkaar, dat laten drogen. Dit ontzettend vaak doen, maak bijvoorbeeld zes enorme plakken en vorm daarna daar een balk van, ook weer door gesmolten chocola ertussen te plakken. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grote doos, in de vorm van je gewenste taart, en dan besmeren met gesmolten chocola. Op het laatste moment een spuitbus slagroom (of chocoladeroom!) erover leegspuiten!
Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
De goedkoopste chocola koop je volgens mij bij de Lidl of de Aldi. Werk met niet te grote hoeveelheden tegelijk, tot het je handig af gaat. Een dunne laag chocolade is zó droog. En dan heel voorzichtig met barsjes enzo...

Toegevoegd na 2 minuten:
barstjes natuurlijk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak iets van papier mache (kippengaas, en dan met stijfsel papier er tegenaan.) Je zal hem met die afmeting wel iets moeten stutten binnen . Daarna insmeren met gesmolten chocola.

Toegevoegd na 4 minuten:
Om wat zuiniger met de chocola de doen, en witte plekken ivm afbrokkelen te voorkomen zou ik hem toch eerst bruin verven
13 jaar geleden
Er zijn speciale mallen voor het gieten van chocolade die je vervolgens als een soort bouwpakket in elkaar kunt zetten. je smelt dan chocolade en giet ze er in.
Ik ben een tegenstander voor het gebruik van chocolade als suprise, het smelt weg en het wordt er een kliederboel van en het is ook best prijzig.
Waarom gebruikt je gewoon geen dozen die je op elkaar stapelt, deze zijn hol van binnen en kun je leuk versieren.

Wat eventueel ook kan is gewoon een taart bakken. Ik weet niet hoe groot jouw cadeau is. maar als je een taart bakt dan kun je daar lagen van maken en daar in het midden een gat maken om je cadeau in te doen. is wel erg grappig. En vervolgens de taart versieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing