Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je van aluminium een bakvorm maken?

ik wil een taart bakken, maar heb geen bakvorm. kan ik van aluminiumfolie een bakvorm maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Ja, dat kan wel, als je het op een speciale manier vouwt en de bakvorm niet al te groot maakt.
Bekijk het onderstaande filmpje:

Toegevoegd na 7 minuten:
Zo te zien is de folie in het filmpje wel dikker dan wat je normaliter in de supermarkt koopt...
13 jaar geleden
Je kan bij AH extra sterk aluminiumfolie kopen. Als je dit dubbel vouwt, is het sterk genoeg. Wel goed zorgen dat het beslag er niet doorheen kan lopen bij de naad.

Heb je wel een snelkookpan dan heb ik nog wel een recept voor een taart die je hierin bakt/gaart.

Je kunt natuurlijk ook een plaatkoek maken op een bakblik
dat bij de oven hoort. Ook in ovenvaste keramiekschalen kan je goed taarten bakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er bestaan verschillende aluminium folies dikkere en dunnere je kan heel wat verschillende in de aveve winkels kopen en ik denk dat die dikke de beste zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk , plooi genoeg samen , tot je een stevige wand hebt en klaar is kees !!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet de deur uitwilt en genoeg alu-folie hebt, kan je het beste een bakvorm VLECHTEN.

Maak eerst allemaal 4x dubbelgevouwen repen van ca 1 cm, als je er daar genoeg van hebt, kun je een mandje vlechten. Bekleed het mandje als het klaar is nog met 1 laag folie zodat die deegdicht is.

Afgezien van waarschijnlijk de laatste alu-laag kan je de bakvorm meerdere keren gebruiken.

Knutsel ze!

Toegevoegd na 2 minuten:
van ca 1 cm BREED
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing