Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hulp bij een recept wat betekent dit?

Ik wil het volgende saus recept maken maar heb een paar vragen hierover:

Recept:
2 cups water
3/4 cup light corn syrup
1/2 cup tomato paste
1/2 cup white vinegar
3 teaspoons molasses
3 teaspoons brown sugar
1 teaspoon liquid smoke
1/2 teaspoon salt
1/4 teaspoon onion powder
1/4 teaspoon pepper
1/8 teaspoon paprika
1/8 teaspoon garlic powder

Vragen:
1. Wat word er verstaan onder light corn syrup en kan ik dat ook in nederland kopen?
2. Wat word er verstaan onder molasses en kan ik dat ook in nederland kopen?
3. En wat is een goede vervanger voor liquid smoke want dit is in nederland moeilijk te krijgen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

1. "Corn syrup" is algemeen verkrijgbaar in de USA, maar hier quasi onvindbaar, tenzij in natuurwinkels en dan aleen aan een idioot hoge prijs. Corn syrup bestaat, net als onze kandijsiroop in twee versie: donker en licht. Je kan corn syrup gewoon vervangen door kandijsiroop, alhoewel die wat minder smaakdiepte heeft.

2. Molasses is suikerstroop: http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/molasses

Toegevoegd na 2 minuten:
3. Liquid Smoke schijnt te koop te zijn in bepaalde delicatessenzaken of kruidenwinkels. Of een importeur van Amerikaanse producten. Ik kon helaas niet zo snel een vervanger vinden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
volgens mij is dit gewoon in de supermarkt te krijgen.

Andere antwoorden (1)

Van light corn syrop (lichte maïsstroop) weet ik dat het in Nederland erg moeilijk te verkrijgen is. Je zou het kunnen proberen in speciaal zaken gericht op Engelse producten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals mijn mede-antwoorder ook zegt; je kunt het vervangen voor kandijsiroop, maar dit geeft wel wat minder diepte in de smaak.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding