Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik mijn vissen uit mijn aquarium opeten?

Ik heb neon tetra's en algeneters.
De algeneters zijn al best groot (8cm)
Als ik ze bak zal er best wat vlees aan zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Vissen die je koopt voor een aquarium zijn niet bedoelt om op te eten. We hebben zelf een keer vissen uit de sloot proberen op te eten wat ook totaal niet lekker was. Koop gewoon wat vis bij de visboer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je kabeljauw of paling in je aquarium hebt, zou je ze kunnen bakken en opeten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er vissticks in zwemmen: ja:)

Even zonder gekheid. Vaak zijn aqaurium vissen giftig als het verwarmt is zou ik het risico niet lopen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kun je die bakken en opeten. Maar of het lekker is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen ervaring mee, maar het zal best kunnen.
Van een vis van 8 cm hou je niet veel over als kop, staart, vel en graten verwijderd zijn; zoetwatervis smaakt doorgaans nogal gronderig; en je hebt na een tijd problemen in je aquarium wegens algenoverlast.
Dus ik zou ze lekker laten zitten en een visje bij de visboer halen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het kan wel, vis is vis. (bij sommigen vissen moet je wel oppassen maar je hebt geen zoutwater bak dus je zal het loodje niet leggen)

oppassen voor de stekeltjes bij sommige algeneters (onderandere) en voor alle zekerheid bij het schoonmaken niet de gal kapot steken.

heb geen ervaring (alleen bij paling, forel en snoekbaars) maar wens je een smakelijk eten.

ohja, niet te hoog zetten dat vuur hoor. nu is het wel 8 cm (jemig, vind je dit groot overigens?) maar zonder kop en staart blijft er barweinig van over. laat je het ook nog een keer flink sissen in de pan is het helemaal zo verdampt.

wel erbij blijven, vis is snel gaar, helemaal die mega platen uit je bak (proest)

en tot slot... zorg dat niemand je ziet, want normaal is het natuurlijk niet. (het is toch te weinig om te delen eigenlijk, dus dit lijkt me geen probleem)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing