Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn BK balans+ goede pannen?

Ook in vergelijking met Tefal pannen?

Toegevoegd na 14 uur:
Wat me ook opvalt is dat bij de kook speciaal winkels wel het merk BK Balans wordt verkocht (en de 'betere' merken), maar geen Tefal.
Waarom zou dat zijn?

www.cookandco.nl
www.kookwinkel.nl (Oldenhof in Hilversum)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ik heb er goede ervaringen mee. De anti-aanbaklaag is beter bestand tegen hitte dan een Teflonlaag, dus je kunt de pan heter laten worden. Ook is de laag niet giftig, en milieuvriendelijker.
bamibal
13 jaar geleden
Het zijn huis tuin en keuken (of Blokker, Marskramer V&D zoals je wilt) pannen. Voor het bakken van een pannenkoek of eitje zijn ze prima, maar het zijn zeker geen toppers.

Echt wokken kun je nooit in een pan met antiaanbaklaag. Die laat bij temperaturen waarbij je goed kunt wokken los. Beter zijn pannen van gegoten aluminium (Woll maakt bijvoorbeeld uitstekende pannen, maar zijn alleen in speciaalzaken te koop) en voor een perfect biefstukje zweer ik bij de Fissler Bratfix. Die pan kan knetterhoog verhit worden (heeft geen anti aanbaklaag), maar bakt toch niet aan. Zowel de Woll als Fissler zijn voor rond de 100 euro te koop en das niet weinig, maar je kookplezier neemt wel enorm toe.

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, ik heb een vierkante Woll pan met afneembare steel. Die kan na het bakken zo de oven in. De pan houdt de warmte ook erg lang vast dus schep je twee keer op dan is de tweede keer net zo heet als de eerste.
Plaatje bij antwoord
paulus811
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing